rs

От операторска гледна точка: котка, врана, вълк, змия

Share Button

Росен Савков завършва Националната гимназия по полиграфия и фотография, както и специалност „Операторско майсторство” в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов”, предстои му да се дипломира. Заедно с продуцента Иво Николов и режисьорите Димитър Кръчмаров и Ралица Стефанова създават компанията „4 Elementz” за продуциране на независими аудио-визуални продукти, какъвто е и случаят с английската реклама, по която разбираме, че работят към момента. Особеност при нея е това, че Росен трябва в студио да заснеме движенията на котка, вълк, змия и врана. Как се случва това?

Р.С.: Тишина, моля!

Основно правило е всички в екипа по време на снимките на животните да пазят тишина. Изключват дори машината, с която се отоплява студиото.

kotka_1

Р.С.:  Вълка и котката снимах със слайдер, враната от ръка, змията от доли.

kotka_3

Р.С.: Специфично при RED е, че при намаляване на резолюцията на чипа, камерата кропва кадъра, което се степенува спрямо резолюцията. Нейтив резолюцията на чипа на камерата е 6К. В завършен вид рекламата трябва да е в 4К експорт и за да съм сигурен, че ще имам информацията, която ми е необходима за докадриране в постпродукцията, реших да снимам животните в 6К, за да може да “отворя” кадъра с още 15-20%.

tursene_kotka

В търсене на котката…

Р.С.: Ако резолюцията на кадъра е 6К и снимам с обектив 50мм, при 4К крупността на обектива става приблизително 85мм, но като функции ( перспектива, паралакс, деформация) се запазват характеристиките на 50мм.

vrana

Враната се заснема от ръка

vulk

Движенията на вълка се заснемат със слайдер

Р.С.: Най-трудно беше да се заснеме враната – за да хвана фаза, при която лети метър – метър и половина, трябваше да работя от ръка и с по-широк обектив, с риск да наруша стилистиката на другите кадри.

zmia

Движенията на змията се заснемат с доли

Фотокредит: 35mm.bg

 

Вашият коментар